Siis aina siellä tulee vaan että täällä on ruuhkaa
Hei!
Kiitos tärkeästä palautteestasi! On totta, että sekä Lasten ja nuorten puhelin että chat-palvelumme täällä Nuortennetissä ovat ajoittain ruuhkaisia ja olen tästä tosi pahoillani. Toivon, että jaksat siitä huolimatta ottaa vielä yhteyttä.
Varmimmin saat vastauksen nettikirjepalvelussa tai varaamalla ajan chattiin. Sekä puhelimessa että chatissä tilanne helpottuu todennäköisesti jonkin verran muutaman viikon päästä. Kannattaa myös yrittää eri päivinä ja eri kellonaikoina.
Aurinkoisin terveisin
Lasten ja nuorten puhelimen ja chatin päivystäjä
Minustakin tuntuu, että täällä on välillä paljon ruuhkaa, myös kirjepalvelussa. Päivystäjillä lienee liikaa töitä? Välillä saa hyvän ja auttavan vastauksen, mutta välillä vastaukset tuntuvat kiireessä tehdyiltä. Täällä kirjoitellessani aluksi kaikkiin viestini huolenaiheisiin vastattiin ja yritettiin auttaa niissä. Siirryttyäni kirjoittelemaan kirjepalveluun sain aluksi laadukkaan vastauksen, mutta seuraava vastaus vaikutti kiireessä tehdyltä. Kirjeeni kaikkiin huolenaiheisiin (esim. että pelkään sodan syttymistä) ei vastattu. Vastaus ei ollut mielestäni kovin hyödyllinen. Lisäksi kirjepalvelussa lukee, että kirjeeseen vastataan viikon sisällä, joten sain vastuksen juuri viimeisenä päivänä(lähetin maanantaina kirjeen ja vastaus tuli sunnuntai-iltana). Tuosta päätellen teillä taitaa olla vastauksia kirjoitellessanne kiire? Entä jos kirjeen vastausaikaa pidennettäisiin? Itse otan vastaan mieluummin kirjeen, joka on huolella tehty ja ratkaisuja pohdittu, vaikka sen saamiseen menisikin kauemmin aikaa. Pienenä huomautuksena muistutan myös oikeinkirjoituksesta. Eräässä vastauksessa sana ”joulu” oli kirjoitettu isolla alkukirjaimella, vaikka se kirjoitetaan suomen kielessä pienellä alkukirjaimella. Vaikka tiedän teidänkin vain olevan ihmisiä, kirjoitusvirheet syövät kuitenkin tekstin asiantuntevuutta ja luotettavuutta. Ja lopuksi, tämän viestin ei ole tarkoitus olla hyökkäävä tai haukku, vaan näkemykseni tuosta asiasta. Mietin pitkään tämän viestin lähettämistä, mutta päätin kuitenkin lähettää tämän.
Tervehdys!
Hienoa, että päätit lähettää pitkään pohtimasi palautteen meille liittyen Nuortennetin ja nettikirjepalvelun moderointiin ja vastauksiin! Jokainen palaute on meille tärkeä ja arvokas ja pyrimme huomioimaan ne kehittäessämme palveluamme paremmaksi.
On hienoa kuulla, että olet hakenut itsellesi tukea ja apua sekä täältä Nuortennetin keskustelupalstalta että nettikirjepalvelusta. Samalla on harmillista kuulla, että olet saanut kirjeeseesi vastauksen, jonka koet kiireessä tehdyltä. Pahoittelut tästä <3 Yksi tärkeimmistä arvoistamme kaikissa palveluissamme on teidän lasten ja nuorten kohtaaminen lämmöllä ja kiireettömästi.
Olet oikeassa siinä, että välillä palstat ja nettikirjepalvelu saattavat ruuhkautua hetkellisesti esimerkiksi suuren viestimäärän takia. Pyrimme vastaamaan kaikkiin viesteihin ja kirjeisiin mahdollisimman pian, kuitenkin niin, että vastaus tehdään aina rauhassa ja ajatuksella.
Toivon, että annat nettikirjepalvelulle vielä mahdollisuuden. Yleensä samaan kirjeketjuun vastaa ajan kuluessa useampi päivystäjä, joten vaikka olet kerran saanut hätäiseltä tuntuneen vastauksen, voi seuraava kirjevastaus olla sellainen lämmin ja rohkaiseva vastaus, jonka ehdottomasti ansaitset <3
Mikäli haluat vielä jatkaa juttelua kanssamme, joko huolestasi sodan syttymiseen tai mihin tahansa muuhun, Lasten ja nuorten puhelin (p. 116 111) ja chat on vuoden jokaisena päivänä auki. Meille voit jutella mistä tahansa asiasta nimettömästi ja luottamuksella!
Ihanaa kevään odotusta sinulle!
Lämpimin halauksin,
Lasten ja nuorten puhelimen ja chatin päivystäjä